Stævner

Herunder finder du information om:

Stævner i SABR

Sabro Rideklub afholder hvert år en række D-stævner under Dansk Ride Forbund (DRF) i dressur og spring og der er, som udgangspunkt, udskrevet klasser så ALLE kan deltage.

Stævneudvalget ansøger om stævnerne hos DRF og de fordeles hvert forår af Distrikt12 under DRF.

Godkendte SABR-stævner ses derefter i kalenderen her på hjemmesiden og på rideforbund.dk under Go! > Stævne- og aktivitetskalender, hvor du søger på SABR

Øvrige aktiviteter, kun for klubbens elevryttere på heste, afvikles under klubbens breddeudvalg.

Ny stævnerytter

Klubben har udarbejdet en folder med nyttige oplysninger og gode råd til dig, er ikke er vant til at starte stævner.

Læs stævnefolderen HER eller find den i stalden.

Reglementer og gældende udelukkelseskriterier fra DRF:

Da SABR er medlem af DRF, er både klubben og ryttere der starter i og for klubben underlagt DRF's officielle stævneregler

Herunder er det specielt Fælles bestemmelser og Diciplinreglementerne i Dressur og Spring der er relevante for dig der starter stævner i SABR. Vær opmærksom på at reglementerne ca. opdateres en gang årligt.

Hjælp til stævnerne

Det er heldigvis både sjovt, hyggeligt og lærerigt at hjælpe til stævner... og at holde gode stævner kræver at vi er mange der løfter i flok.

Stævneudvalget står for alt planlægning og klargøring af stævnerne samt bemanding i sekretariatet under stævnerne, men derudover er der brug for hjælpere under stævneafviklingen.

Derfor er der krav om at opstaldere, ETB-ryttere og elevryttere skal hjælpe til de stævner I starter i klubben. Øvrige medlemmer og alle andre er også mere end velkomne til at give en hånd med.

Se kravene om stævnehjælp - HER

Stævnetilmelding E-klasser

Ved D-stævnerne udskrives der også altid E-klasser. E-klasser er interne klasser der kan startes af klubbens elevryttere på elevheste. Der kræves ikke DRF rytterlicens for at starte E-klasser.

Stævnetilmelding D-klasser

Profil og rytterlicens under DRF - Go!

Dansk Ride Forbund (DRF) kræver at alle ryttere der starter stævner i klubber under DRF tilmelder sig stævnerne via DRF’s stævnesystem Go!
Undtaget er E-klasser (klubbens elevryttere der rider på klubbens elevheste).

Profiloprettelse på Go!:
Du skal oprette en profil for at kunne købe en rytterlicens. Oprettelse af profil er gratis og det gøres på rideforbund.dk under Login/opret profil
Husk at det er rytteren der skal oprettes og IKKE evt. forælder.

Aktivering af rytterlicens:
Efter login på din profil, går du til Mine oplysninger under dit navn (øverst). Her kan du aktivere den rytterlicens du har brug for.
Licensen gælder for et år fra oprettelse og skal derfor fornyes hvert år. Fornyelsen sker på samme måde på din profil.

Vores sponsorer